51
52 53


オブジェ・インスタレーション
object/installation

Titles of Series


モノシリーズ86〜(89)もの(繊維)が置かれた状況がもの本来のエネルギーに「誘発」されるようにかたちを形成している。 1.  2.  3.  4. 5. 21 .22. 23
Mono series (1986-88)The form appears naturally, determined by the environment it is installed in, through “induction” of the material’s innate energy.


地霊シリーズ’90〜95物質と生命の関係を時間的広がりの中で探求した作品群    24. 25. 26. 27
Genius Loci series (1990-95) Works depicting the connection between the material and the spiritual.


樹木シリーズ’89〜99樹木(植物繊維)は秩序や中心のある世界をイメージさせる  41. 42. 43. 44
Tree series (1989-99) The orderly, logical world of plant fibers is shown in this series
.


さなぎシリーズ’94〜98活動を停止した物質のように見えるが、実は内部で生命がダイナミックに成長している。31.32.33.34.
Pupa series (1994-98)This series depicts internally suspended life containing both past and present
.


根茎シリーズ’96〜 根茎は互いに結びつき地下のネットワークノように増殖を始める。  45. 46 .47. 48
Rhizome series (1996~) In contrast to the Tree series, this chaotic, underground network symbolizes contemporary
society


遺物シリーズ’97〜(0020世紀の死を暗示することにより逆説的に生命や社会の記憶を掘り起こそうとする頭像群    81 .82
Antiquities series (1997-2000)At the end of the 20th century, these seemingly excavated works of important figures were created to, paradoxically, rekindle memories of life through the suggestion of death6.. Antiquities series (1997-2000)At the end of the 20th century, these seemingly excavated works of important figures were created to, paradoxically, rekindle memories of life through the suggestion of death 


境界ー関係の通路として ーデリダのねぐらー   95. 96 .97 .98
BorderーPassage o
f


茶室  91 .92. 93. 94


その他